четвер, 7 січня 2016 р.

Відкриття тижня української мови

Перший день.
Рідна мова в рідній школі!
Відкриття тижня української мови
В цей день проводиться свято « Рідне слово – диво калинове», метою якого є зацікавлення дітей до вивчення рідної української мови.

Оголошується  відкриття тижня у початковій школі та  відбувається ознайомлення з планом тижня.

« Рідне слово  - диво калинове »
Відкриття тижня української мови


 ВИХОВНа  година 
Тема:  « Рідне слово  - диво калинове »
Мета. Відкриття    тижня  української мови в початковій школі. Ознайомлення з планом роботи  тижня. Розширювати знання дітей про рідну українську мову, про її значення у житті кожного з нас. Розвивати уяву, мислення, пам’ять. Виховувати прагнення досконало знати правильну літературну мову і навчитися нею говорити.
Діти одягнені в українські національні костюми під музику заходять до залу
Фонограма 1
Українець
 – Добрий день вам, добрі люди
Хай між вами радість буде
Щастя хай живе в родині
Та для всіх на Україні!

Українка
Гостей наших любих вітаємо щиро,
Зустріти Вас раді з любов’ю та миром.

Українець
І на знак поваги хліб візьміть із сіллю,
Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі.

Українка
Ми Вам його підносимо на білім рушничкові
Та до землі вклоняємось, щоб Ви були здорові.

Українець
Вітаєм Вас у рідній нашій школі,
В якій цвітуть, немов на рушнику,
Всі наші мрії, прагнення, всі радощі і болі,
Тут наша доля квітне у вінку

Українка
Школа – велика дитяча країна,
В ній відкривається білий наш світ,
Тут пізнає себе кожна дитина,
І відправляється звідси в політ.

Українець
Двері ключик відкриває,
Дуже часто чарівний.
Хто в нас ключик такий має?
Ви до нас ідіть мерщій!

Фонограма « Пісня про знання»
(Під звуки мелодії «Бу-ра-ті-но», пританцьовуючи до зали заходять Мальвіна та Буратіно, запрошують танцювати дітей)


Мальвіна 
Я дівчинка Мальвіна — подружка Буратіно.
Він — хлопчик незвичайний, хоч трішки неслухняний,
Але сміливий, добрий і надто вже хоробрий.
Тож варт  мені, Мальвіні, повчать його постійно.

Буратіно  
Я — веселий Буратіно, маю довгий ніс.
Мене кожен добре знає! Я вам ключика приніс.
І цей ключик не простий, всім відомо – золотий!
Ключик, ключик золотий, тиждень української мови
нам відкрий!
(Буратіно шукає ключик)

Буратіно   Ай, ай, ай! Боже мій!
Де ж це ключик золотий?
Що ж робити? Де шукати?
Маю дітям що казати?
(Повертається щоб іти)
Тож часу не буду гаять.
Може, ключик відшукаю.
Фонограма 3
( з’являється Баба Яга на мітлі)

Баба Яга  
Хто назве мене старою,
Того я поб’ю мітлою.
В лісі я завжди помітна –
Незаміжня і бездітна.
До зубного я сходила,
Сукню нову ось купила.
Плюс косметика і лак,
Вийшла леді – просто смак.
Зовусь Баба я Яга
І про це не плачу.
Маю ступу і мітлу,
Ще й ключик  в придачу.

Буратіно  –  Бабусю, це мій ключик, віддайте його будь ласка!
Мальвіна  – Цей ключик допоможе відкрити нам тиждень української мови.
Баба Яга   Дуже просите? Віддам!
Лиш завдання вам задам!
– Перевірю в першу чергу, як ви відгадуєте загадки
 «Загадки – заминки»
Маленька, менша від мачини, 
Ні з ким не стану на борню.
А при читанні, коли треба, 
Й людини мову я спиню 
Що це таке?
Відповідь на загадку: 
КРАПКА

Злита з хвостиком ця крапка, 
Невелика, власне, лапка. 
Робить паузу, всім знайома. 
Як вона зоветься?

Відповідь на загадку: КОМА
Він після речення, цитати 
Вмостився, схожий на гачок
Всіх нас примушує питати 
А сам ні пари з вуст — мовчок.

Відповідь на загадку: ЗНАК ПИТАННЯ
Фонограма 5

Мальвіна :
Бабо, досить, постривай!
Ключик нам вже віддавай!
(Баба Яга віддає ключик Буратіно)

Буратіно   
Ключик в нас! Ура! Ура!
Рада наша дітвора!
Він в початковій нашій школі
Творчий тиждень відкрива.

Листочок :
Надворі у нас осінь.
Всі ви знаєте хто я?
Пропоную готуватись.
Розпочнемо, в добрий час!
Подруг я прошу на свято,
Справ багато буде в нас.

Фонограма 6
(Запрошує листочки. Вони кружляють у танку і представляють завдання на кожен день тижня)

Українець
Відомо всім  зовсім відсутні секрети —
В школі різні вивчають предмети.
Наук у нас різних вивчають багато.
Покажем що вмієм і знаєм завзято.
Українка
 Обіцяєм, що не буде
Ніхто на тижні сумувати,
Всіх ми кличем разом з нами
Участь в конкурсах узяти.

Українець
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне,
Воно буде знаєм точно
Об’єктивне і уважне.

Ведучий  Сьогодні ми розпочинаємо тиждень казкових подорожей і цікавих уроків. Дорогі діти, пропоную  взяти з собою в дорогу сто мішків сміху та контейнер з бадьорістю. Зайвий багаж – сльози, поганий настрій, лінь та  «нехочуху»   викинути за борт!

Фонограма  7

Ведучий
Хто ти, хлопчику маленький?

Українець
- Син я України-неньки!
Українцем я зовуся -
Й тою назвою горджуся!

Ведучий
- А по чім тебе пізнаю?

Українець
- По вкраїнському звичаю.
В мене вдача щира й сміла,
І відвага духу й тіла,
І душа моя здорова, 
Українська в мене мова.

Ведучий
- Хто ти, дівчинко маленька?

Українка
 Українка я гарненька,
До барвистого віночка -
Вишиваночка-сорочка,
Фартушок і чобітки,
Й різноколірні стрічки...

Фонограма 8 
Пісня « Україночка мала»

Україночка мала
У садочку у саду
Яблунька цвіте
Навкруги весна
Грай музико. Грай
Посміхаючись собі
Дівчинка іде,
Пісеньку співа
Про свій рідний край.

Приспів:
Україночка мала,україночка
Наче зірочка зійшла, наче зірочка,
Заплітала в коси стрічки і квітоньку,
Розхвалила свою неньку лебідоньку.
В небо синє-голубе
Пісенька летить
Понад золоті ниви і поля
Голос мій мов чарівний
Мов струна бринить
І співа разом
Вся її земля.
Приспів:


Українець
 Всі ми – діти українські,
Український славний рід,
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ!

Українка
Буква до букви — 
І виникло слово. 
Слово до слова — 
Звучить рідна мова.

Українець
Ой, яка чудова – українська мова!
Не загинула вона у течії віків.
Мова солов’їна, мова колискова
Рідного народу і моїх батьків.

Українка
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.
Як ту мову нам забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити.
Ненька наша мила?!

Ведучий
 Хто ти, дівчинко маленька?

Дівчинка- калинка. Українка молоденька.

Ведучий
А як тебе звати?

Дівчинка- калинка. Щоб дізнатись як мене звати, треба загадку відгадати.
За хатою у садочку, у зеленому віночку,
Та в червоним намистах стала пава молода.
І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти
За намисто кожен смик, та й укине на язик.
Діти. Калина.

Дівчинка-калинка: 
Червона, червона калина
Що вогнями горить усіма
Без калини нема України
Без народу країни нема.

Вихователь: Червона калина є символом України. А знаєте, діти, чому кущ назвали калиною? Калинка – це ім’я української дівчинки. Ішла вона якось повз городи, луги, і натрапила на криницю. Задивилася Калинонька на свою красу, замилувалася. А з криниці – голос: «Не дивись довго у воду , калиною станеш». Не послухалася дівчина та й зачерпнула води…І перетворилася на калину – прекрасний кущ. Зашуміла листям, потягнулася своїми гілочками до людей , до сонця, до хмар, до вітру: «Поверніть мені дівочу красу», але ніхто її слухати не хотів. Минав час. Пролітав мимо журавель, задивився на калину – сумну та самотню – накинув на неї чарівне намисто і стала вона ще кращою. Так і стоїть вона до цього часу гарним кущиком – калиною.
Ведучий
Пучечки калини беремо,
Малюнок свій почнемо.

АПЛІКАЦІЯ   « Калинка» ( виготовляють діти  5 чол. команда)
Дитина: 
Червоні кетяги калини
Горять вогнями усіма.
Без калини нема України,
Без народу Вкраїни нема.
Презентація «Ми щасливі діти»
Ведучий Ось і підійшло до кінця наше свято. Хочеться вірити, що на Вашу долю випадуть радісні хвилини гордості за те, що ми є український народ, що нашому роду нема переводу.
Мені хочеться подякувати всім, хто прийшов до нас на свято, вам, діти, за те, що ви любите свою неньку Україну, свої родини. Хочеться побажати вам –
Хай біда і горе минають ваш дім.
Доброго здоровя зичу вам усім!


Немає коментарів:

Дописати коментар